5 tips voor Bol.com verkopers

Verkopen op Bol.com kan een lucratieve business zijn. Als je het goed aanpakt, de juiste producten weet te sourcen kan het een fulltime inkomen opleveren. Zoals met met elke onderneming zijn er tips waarmee je jezelf kunt onderscheiden van andere bol.com verkopers en meer producten kan verkopen.

In dit artikel hebben we een lijst samengesteld van strategieën die je kunt toepassen om meer verkopen te generen en om er voor te zorgen dat je klanten terug blijven komen.

Een foto zegt meer dan duizend woorden

Meeste klanten bekijken als eerst de product foto’s voordat ze de product teksten lezen. Als de productfoto niet onderscheidend genoeg is zal men niet zo snel op de listing klikken. Vraag een fotograaf wat het belangrijkste is bij het nemen van goede foto’s en ze zullen bijna allemaal verlichting noemen. Zorg er dus voor dat de foto’s helder en goed belicht zijn. Met

Product titel

Mensen willen weten wat ze kopen en dit maken ze op uit de afbeeldingen + product titel. De titel moet pakkend en beschrijvend zijn. Een titel, volgestopt met keywords zal minder interessant zijn dan een beschrijvende titel. De product beschrijving is een kans om je potentiële klant uit te leggen wat ze kopen en waarom ze het moeten kopen. Hoe duidelijker je productbeschrijving is hoe comfortabeler iemand zich zou voelen om het daadwerkelijk te kopen.

Prijs

Hoe je het ook went of keert, prijs is een doorslaggevende factor. Maar hoe weet je welke prijs je moet vragen? Dat hangt af van onder andere je voorraad stand, andere verkopers en vraag in de markt. Als je merkt dat je producten hard verkopen maar je voorraad raakt bijna op, dan is het verstandig om je prijs iets te verhogen. Kans bestaat dat een andere listing dan interessanter wordt, maar het is beter om niet uit voorraad te lopen en “nee” moet verkopen dan iets duurder te zijn geprijsd. Je kunt de prijs ook in je voordeel gebruiken, als je weet dat je concurrentie bijna door hun voorraad heen is, kun jij de prijs verlagen zodat je hun uitverkoopt, en daarna de prijs verhogen om meer marge te verdienen op de verkopen.

Levertijd

Tegenwoordig verwacht men dat de levertijd hooguit 1–2 werkdagen is. Zorg dat je een goede voorraad hebt en dat je deze belofte waar kan maken. Een van de meest gehoorde frustraties op bol.com is dat men langer moet wachten – dan vooraf gemeld.

Het juiste product

Je hele bol.com business valt met het juiste product. Als je bovenstaande tips tot in de puntjes geregeld hebt maar een product hebt waar niemand interesse in heeft, zal je geen resultaten zien.

Hoe vind je een juist product voor Bol.com? Je kunt het wiel opnieuw uit proberen te vinden of je kunt voor de smart way gaan. Met Bolyo kun je bestaande producten binnen Bol.com volgen waarbij je de echte verkoopcijfers ziet. Vervolgens kun jij een variant op dit product aanbieden. Voordeel hiervan is dat je het gevalideerd dat het product verkoopt en hoef jij alleen nog maar het product in te kopen en bovenstaande tips uit te voeren!

Ben jij klaar om je Bol.com sales een boost te geven Start gratis met Bolyo!